אובייקט החלון הוא אובייקט חשוב ומרכזי ב- UWP למרות היותו נסתר ופעיל בעיקר ברקע.
בתוכניות מסוג Console Application הקוד מתבצע Top Down. בתוכניות Console Application התוכנית היא זו שיוזמת את הפנייה למערכת ההפעלה' האוריינטציה הגראפית של אפליקציות מכתיבה את הצורך במודל שונה. מודל בו מערכת ההפעלה היא זו שיוזמת את האינטראקציה עם התוכנית.
XAML (מבוטא זאמל)- קיצור של Extensible Application Markup Language שפת תגיות מבוססתXML שפותחה על ידי מיקרוסופט כשפה לייצוג, עיצוב והגדרה של אלמנטים גראפיים בממשק המשתמש של אפליקציות UWP.
הקדמה במצגת זו נפתח את האפליקציה הראשונה ל-Windows 10 באמצעות Universal Windows Platform (UWP). נתנסה XAML ו-תכנות מונחה אירועים (Event Driven) עליהם נרחיב במצגות הבאות. נריץ את האפליקציה על מחשב PC, טלפון חכם ועל Raspberry PI.
התקנת Windows 10 –אפליקציות ל-Windows 10 ניתן לפתח רק על ..... Windows 10. על מנת לפתח אפליקציות יש להגדיר את המחשב כמחשב פיתוח
תשתית לפיתוח אפליקציות ל-Windows 10. באמצעותה ניתן לפתח אפליקציה אחת לכל סוגי המכשירים. Code Once Run Everywhere
מבוא לפיתוח אפליקציות
פיתוח אפליקציות אסינכרוניות ב- Windows 10 מושגי יסוד מה זה פלטפורמה (Platform) מה זה תשתית תוכנה (Framework)? מה הקשר בין תשתית תוכנה לשפת תכנות? מה זה Cross Platform?
מצגת המסבירה הוספה ושימוש של Entity Framework
תבנית לבניית אפליקציות שמשתפות חלקים נרחבים מהקוד ובממשק המשתמש בין Windows 8.1 ל-Windows Phone 8.1. התבנית מתאפשרת בשל הרחבת תשתית הריצה Windows Runtime במערכת ההפעלה Windows Phone 8.1 שהיא קרובה הרבה יותר למה שקיים במערכת ההפעלה Windows 8.1 מאשר בעבר. העיקרון הוא מאוד פשוט, נכתבו את ליבת הקוד פעם אחת ונצרף אליה ממשק משתמש מתאים לכל אחת מהפלטפורמות השונות.
סדרת מאמרים המציגה בשלבים בניית שכבת נתונים (Data Layer) בסיסית עבור מערכת תוכנה. הסדרה תתמקד בשיטה המכונה ORM - Object Relational Mapping באמצעותה ניתן לייצר מודל מידע מונחה עצמים אחיד למערכת.